Rotada 3. Köprü olan gezide Erdoğan liderlere şunları söyledi:
Dünyada bunun pek benzeri yok. Her iki kıtayı bir birine bağlayan iki köprüyü geride bıraktık. Şimdi 3’üncü yeni yapmakta olduğumuz köprüye geliyoruz. Bu köprüyü de Allah nasip ederse 26 Ağustos’ta açacağız. Böylece 3 köprü ile Asya ve Avrupa Yakası’nı birbirine bağlıyoruz. Bu 3’üncü köprünün bir özelliği var 4 gidiş 4 geliş. Yüksek hızlı tren geçmek sureti ile Pekin’e kadar bağlantı yolu kurmuş oluyoruz. Boğaz’ın altında da Marmaray var. 3 yıl oldu bu raylı sistem açılalı ve 3 yılda 130 milyon vatandaşımız geçti”