Başbakan Davutoğlu Finlandiya ziyareti öncesi şöyle konuştu:
"Siyasi hayatın esası edeptir, üsluba dikkattir. Bugün Sayın Kılıçdaroğlu iki büyük hata yaptı. Birincisi, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanımıza ki çok değerli bir hanımefendidir. Nezaketi ile zarafeti ile herkesin takdirini kazanmıştır. Ona yönelik sarf ettiği ve hiçbir siyasetçiyi bırakın, anamuhalefet partisi liderini bırakın, herhangi bir insanın ağzına yakışmayacak sözler sarf etmiş olması...
Bunun izah edilir, açıklanır mazur görülür bir tarafı yoktur. Bu konuda da ben gerekli açıklamayı yaptım. Ayrıca bu hatada ısrar edip ikinci bir açıklama yapması ise daha büyük bir hatadır. Eğer bir özür dilemiş olsaydı, en azından daha önceki hatasını telafi etmiş olmazdı ama kendi hatasını fark edecek düzeyde bir akla sahip olduğu ortaya çıkmış olurdu.
Kılıçdaroğlu bugün "Bana adam gibi cevap versin" demişti. Adam olana adam gibi cevap verilir. Ben onu adam olarak görmüyorum cevap da vermiyorum.
Adam olmadığını, insan olmadığını göstermiştir. Umarım çıkar dürüstçe özür diler. Özür dilemezse millet vicdanında mahkum olur."