Yazılı açıklamasında Castro şunları söyledi:
“Obama konuşmasında Küba’nın ABD gibi Afrika’dan getirilen köleler tarafından kurulduğunu söylüyor. Obama’ya göre buranın yerli halkı yok. Ayrıca ırk ayrımcılığının devrim tarafından nasıl yok edildiğini ve kendisi daha 10 yaşına gelmeden tüm Kübalıların nasıl eşit haklara sahip olduğunu da söylemiyor. Irkçı burjuvazinin siyahları toplama kamplarına göndermesine Küba Devrimi ile son verildi.
Yaklaşık 60 yıldır süren acımasız abluka, paralı askerlerin saldırıları ve çok sayıda şiddet eyleminden sonra; eğitim, bilim ve kültür alanındaki gelişmelere imza atan bu asil halkın teslim olacağı hayaline kimse kapılmasın. İmparatorluğun bize hediye vermesine ihtiyacımız yok. Çabalarımız yasal ve barışçıl olmaya devam edecek çünkü bu gezegende yaşayan tüm insanlığın barışına ve kardeşliğine bağlıyız.”