Cinayet zanlıları kısa bir süre içinde yakalandı ağır bir cezaya çarptırıldı hatta ceza evinde dövüldü bıçaklandı gibi kaynağı belli olmayan kaynaklarca da durumları hakkında ara ara bilgiler paylaşıldı.
Özgecanın babasının yaşadığı acıya rağmen o dönemde vermiş olduğu demeçte şöyle diyordu ;
"Memleketimizin, hatta dünyanın aslında öncelikle barışa ve sevgiye ihtiyacı var. Ben öncelikle kendim için şunu söyleyeyim; ben günahkârların günahkârı, fakirlerin fakiri, acizlerin acizi bir garibim. Bu memlekette artık ikilik olmasın. Bu vahim olayı yapan insanlara da zulmedilmesin, adaletin karşısına çıkıp cezalarını çeksinler. Allah onların analarına, babalarına da yardımcı olsun. Sevmekten başka bir çıkar yolumuz yok. İnsanların barışta iken teslim olması gerekiyor. Savaş çıktıktan sonra bunun bir kıymeti olmayacak. Teslim olursak içimizdeki bütün güzellikler ortaya çıkacak. Savaşırsak, sonunda nefsimiz kazanacak ve analar, babalar ağlayacak, meleklerin kanatları koparılacak, meleklerin çığlıklarını kimse duymayacak...