Tayyip Erdoğan dün gece havaalanında toplanan kalabalığa hitap etti.
Son olaylar ve Gezi parkı ile ilgili açıklamalar yapan Başbakan'ın konuşmasından dikkat çeken bazı konu başlıkları şu şekilde:
1. "SAĞDUYUDAN TAVİZ YOK!"
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan konuşmasında malum süreç içerisinde sağduyunun öneminin altını çizdi. Olaylara yaklaşımda sağduyunun önemini vurgulayan Başbakan meydandaki kalabalığı da aynısını yapmaya davet etti.
2. "FAİZ LOBİSİ İŞ BAŞINDA."
Faiz lobisinin yaptıklarına da değinen Başbakan, borsa spekülasyonlarının bir tehdit unusuru olarak kullanıldığını belirtti. milletin alın terini bu tarz oluşumlardan koruyacağını açık bir şekilde dile getirdi.
3. "SANDIKTA BAŞARAMADIKLARINI SANDIK DIŞINDA BAŞARACAĞIZ DEDİLER"
Başbakan Erdoğan olayların ardında farklı sebepler olduğu konusundaki fikrini bir kez daha dile getirdi. Yüzde 50'nin Başbakan'ı olduğu yolundaki eleştirileri reddeden Başbakan yapılan hizmetlerin tüm Türkiye için yapıldığını belirtirken, hiçbir ayrım gözetmeksizin kardeşlik mesajları verdi.
4. "BİZ ASIM'IN NESLİYİZ"
Türkiye'de yaşanan tüm gelişmeleri tarafsızlıkla ele aldıktan sonra adım attıklarını söyleyen Başbakan herhangi bir kutuplaşmanın söz konusu olmadığını belirtti. Bunu belirtirken de mehmed Akif'in şiirinden alıntılara başvurdu.
5. "VANDALLIĞA GÖZ YUMAMAYIZ"
Hiç kimsenin ülkede vandallık, yaparak şehileri yakıpı yıkmasına, kamu mallarına ve sivillere zarar vermelerine izin vermeyeceklerini belirten Başbakan ölen 2 genç ve şehit polis memuruna da vurgu yaptı. Polis memurunun ölmesinin de diğer gençlerini ölümleri gibi önemli olduğunu belirtti.
6. "GAZETECİYİM, SANATÇIYIM, SİYASETÇİYİM DİYEREK SORUMSUZCA DAVRANDILAR"
Eylemlere katılan gazeteci ve sanatçıların tavırlarına da parantez açan Başbakan Erdoğan ayrımcılığın esas bu gruplar tarafından yapıldığını söyledi. Nefretin ve kışkırtmanın alasını yapanların olayları demokratik gösteri hüviyetinden çıkardıklarını belirtti.
7. "BU EMANETE KİMSE KASTEDEMEZ"
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan emanetin millet tarafından kendilerine verildiğini söyleyerek on yıldır koruduklarını ve korumaya da canları pahasına devam edeceklerini belirtti. Konuşmasının sonunda meydandaki kalabalığa da sağduyuları için teşekkür eden Başbakan, bundan sonra da aynı sağduyuyla devam edilmesini söyledi.