Kayseri Büyükşehir Belediyesi’ne gelen ihbarlar üzerine 2014 ve 2015 yıllarında bazı özel halk otobüsü şoförlerinin, otobüsün içerisinde bulunan ‘validatör’(okuma cihazı) adı verilen cihaza müdahale edip, bileti arızalı diye okutmayarak kendilerinin anlaşmalı olduğu bilet bayilerine götürdüğü ve bu şekilde bayilerden para alarak kamuyu 1 milyon TL zarara uğrattıkları tespit edilmişti.
Olayın tespit edilmesinden sonra geçen hafta Cuma günü düzenlenen operasyon da 45 halk otobüsü şoförü gözaltına alınmış ve 18 kişi ifadeleri alındıktan sonra serbest bırakılmıştı. 27 halk otobüsü şoförü ise sağlık kontrollerinden sonra mahkemeye sev edilmişti. Mahkeme, 27 otobüs şoförünün 7’sini tutuklarken 20’sini serbest bıraktı.